Prosta strategia dla Twojej firmy: od zera do miliona

Prosta strategia dla Twojej firmy: od zera do miliona

Dodano 03 sierpnia 2017

Tworzenie strategii w oparciu o kwoty, jakie chcesz zarobić nie jest według mnie najlepszą strategią, bo wtedy za bardzo skupiasz się na pieniądzach. Właściwą drogą do celu powinno być skupianie się na wartości, jaką dajesz swoim Klientom.

Prawda jest jednak taka, że na bardzo dużo osób (być może także i na Ciebie), działa magia dużych liczb. W taki sposób też łatwiej jest wytłumaczyć oraz zaplanować działania firmy.

Kilka dni temu na blogu opublikowałem artykuł pt. „Jak tworzyć produkty i usługi, aby Klienci chętnie je kupowali”. Przedstawiłem tam dość prosty schemat planowania. Ten sam schemat wykorzystaj do planowania swoich celów, na podstawie niniejszego wpisu.

1. Plan musi być prosty

Wiesz na pewno, że proste rozwiązania są najlepsze. Proponuję Ci zatem swój plan podzielić na kilka rozdziałów. Wszystkie rozrysowane za pomocą schematu, o którym wspomniałem powyżej. Stwórz zatem kolejne schematy, na których przedstawisz, w jaki sposób osiągniesz roczne zarobki ze swojego biznesu w przedziale:

  • 0 – 10 000 zł
  • 10 000 – 20 000 zł
  • 20 000 – 50 000 zł
  • 50 000 – 100 000 zł
  • 100 000 – 200 000 zł
  • 200 000 – 500 000 zł
  • 500 000 – 1 000 000 zł

 

Tylko nie obrzucaj mnie tutaj błotem za to, że każę Ci rozpisywać plan zarabiania 10, czy 20 tys. złotych. Przecież to jest poniżej najniższej krajowej. Pewnie, że tak. To wszystko jest dla Twojego dobra. Rozpisz sobie wszystko metodą małych kroków, a łatwiej, szybciej i przyjemniej je osiągniesz.

Zatem na Twoim schemacie w pierwszym przypadku, punktem wyjścia będzie 0 zł, a punktem docelowym 10 tys. zł rocznie. Pomiędzy punktem wyjścia, a punktem docelowym sprecyzuj dokładnie, jakie kolejne kroki musisz wykonać, aby dojść do tego celu.

Ważne aby bardzo dokładnie określić kolejne działania i przede wszystkim być optymistą, wierzyć w swoje założenia i w swoją ofertę. Bo jeśli Ty nie wierzysz, to Klienci również nie uwierzą.

2. Mała firma

Na początek stwórz małą firmę. Taką, gdzie nie są potrzebne duże nakłady do tego, aby w ogóle zacząć. Ale też taką, która nie będzie miała wysokich kosztów miesięcznych. Jednym z najlepszych (wg mnie) sposobów, jest stworzenie firmy usługowej. Nie musisz bowiem w tym wypadku trzymać pieniędzy w towarze, który jest przeznaczony do dalszej sprzedaży.

Jakiś czas temu opublikowałem na blogu 2 artykuły: „Jak zarobić 100 zł dziennie – pomysły na dorobienie do pensji, pierwszy biznes lub wakacyjną pracę” oraz „41 pomysłów na niskobudżetowy lokalny biznes”. Proponuję Ci wybrać jeden z wymienionych tam pomysłów.

Jak widzisz po tytułach, nie ma tam potrzeby inwestowania znacznych kwot na sam start. W większości wystarczy zacząć z tym, co już posiadasz, np. z własnym komputerem lub chociażby telefonem. Potrzebne umiejętności do wykonywania tych prac możesz bardzo prosto nabyć, oglądając np. tutoriale na YouTubie.

W niektórych przypadkach będzie jednak potrzebny minimalny wkład własny. Jeśli go nie posiadasz, to warto przynajmniej na jakiś czas zatrudnić się w innej firmie, po to aby odłożyć potrzebne pieniądze i ew. zacząć rozwijać firmę po godzinach.

3. Duża firma

Już na etapie prowadzenia małej firmy odkładaj, a najlepiej od razu inwestuj określoną ilość przychodów w stworzenie większej firmy. Prostą, małą firmę, bez dużego nakładu finansowego, o której była mowa w punkcie 2, może założyć niemal każdy. Ale stworzenie większego przedsiębiorstwa wymaga już większego wkładu pracy i wkładu finansowego. Pozwala też na uzyskanie znacznie wyższych rocznych przychodów, które zostały założone powyżej.

Często młodzi przedsiębiorcy poszukują inwestorów, dotacji, kredytów albo pożyczek. Zamiast czas poświęcony na poszukiwanie tego typu rozwiązań, lepiej poświecić go na zgromadzenie kapitału początkowego we własnym zakresie.

Inwestorzy lub bank też chcą widzieć pewne pozytywne wyniki Twojej działalności początkowej. Muszą wiedzieć, że inwestycja w Twoją firmę im się opłaci. Poza tym, takie pieniądze pozyskane z zewnątrz wydają się dość łatwym łupem i osoba, która je otrzymuje osiada zazwyczaj na laurach. Opadają emocje i projekt nowej, dużej firmy nie rozwija się tak jak powinien.

Podsumowanie

Być może do kliknięcia w link do tego artykułu zachęcił Cię jego tytuł. Wszystko bowiem w nim było proste. Często ludzie zakładają nową firmę i od razu celują w zarabianie miliona. Świetnie! Trzeba sobie stawiać ambitne cele, ale do wszystkiego trzeba podchodzić z głową i z respektem.

Na małym biznesie zarobienie takich pieniędzy będzie wymagało sporego wkładu. Dużo łatwiej będzie zamienić mały biznes, przynoszący bieżące przychody, w nieco inną formę działalności. Opartą np. na automatyzacji. Tak czy inaczej nie jest to proste zadanie. Nie osiągniesz tego w tydzień ani nawet w miesiąc (startując od zera). Wszystko to wymaga czasu i pracy. Nie ma żadnych magicznych sztuczek.

Ale na koniec życzę Ci właśnie tego, aby Twój wymarzony biznes piął się w górę, a plany, które sobie założysz zostały wykonane. Jest jedna rzecz, o którą chciałbym Cię prosić na koniec. Udostępnij proszę ten artykuł swoim znajomym, którzy myślą o założeniu swojej firmy lub są właśnie na początku swojej drogi. Mam nadzieję, że nie tylko ten ale też inne wpisy na blogu pomogą im w rozwinięciu skrzydeł :)

Przeczytaj także:

 

Zdjęcie: Pixabay

Jak przyciągnąć Klientów w czasie świąt?

Co roku to samo! Duże sieci, markety i centra handlowe wytaczają najcięższe działa. Wszędzie mnóstwo ludzi, robiących zakupy i kupujących świąteczne prezenty. Cudowna atmosfera, muzyka i światła.

Ty natomiast zastanawiasz się, jak odkroić kawałek tego świątecznego tortu zakupowego i cieszyć się z wielu Klientów w tym okresie.

Jeśli w tym roku chcesz podjąć rękawicę i zawalczyć o swoją firmę, to zapoznaj się z ebookiem "Magia Świątecznego Marketingu", który dostępny jest także w formie nagrań video.

PRZEJDŹ NA STRONĘ "MAGII"

 

#mała firma  #strategia  #rozwój  #planowanie  

Mam dla Ciebie coś jeszcze :)

Już teraz dołącz do nowego darmowego szkolenia i pobierz ebooka "Jak przestać uganiać się za Klientami i sprawić, by przychodzili do Ciebie sami".

 
Dostęp jest za darmo. Podaj tylko swój adres email:

Paweł Kępa

 

Copyright © Mała Wiejska Firma. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.