Pozyskiwanie Klientów – chcesz czymś zaskoczyć?

Pozyskiwanie Klientów – chcesz czymś zaskoczyć?

Dodano 14 września 2017

Każdy kto na co dzień pozyskuje Klientów i nie do końca jest zadowolony z efektów, poszukuje pomysłów na to, jak ulepszyć ten proces. I się zaczyna... Czasami w tym wszystkim brniesz w takie miejsce, w którym jest tylko gorzej.

Dlaczego tak się dzieje? Starasz się czymś zaskoczyć Klienta. Wymyślić coś innowacyjnego. Wymyślasz koło na nowo... Tymczasem okazuje się, że ludzie mają już pewne przyzwyczajenia, z których nie chcą rezygnować. Czasami wystarczy drobna zmiana, która zajmie Ci jedynie 5 minut pracy.

Zaznaczam jednak, że to co zadziałało w przykładach przedstawionych poniżej nie koniecznie tak samo zadziała u Ciebie. Chcę Ci tylko pokazać, że drobne zmiany, które możesz wykonać szybko i samodzielnie, mogą spowodować, że zamiast 1000 zł zarobisz 1400, 2000 lub nawet 5000 zł.

Jeśli chcesz pozyskiwać więcej Klientów, zwłaszcza wykorzystując do tego internet, to poniżej znajdziesz kilka przykładów na to, jak zrobili to inni. Pokażę, jak procentowo zmieniła się liczba pozyskiwanych Klientów w każdym z tych przypadków.

Prawdopodobnie urządzasz już różnego rodzaju akcje, mające na celu masowe przybycie Klientów przez działania w internecie, ale zazwyczaj skutek jest bardzo słaby.

Dlaczego tak się dzieje? Osoby, które mają styczność z reklamą, w efekcie, w pierwszej kolejności powinny trafiać na Twoją stronę internetową. Zazwyczaj dzieje się tak, że jak już wejdą, to się tam gubią i niestety szybko uciekają.

Ale przejdźmy już do konkretów. Poniżej przedstawiam prawdziwe historie i prawdziwe przypadki, z których na pewno wyciągniesz lekcję dla siebie.

1. Pokaż twarz – wzrost o 102.5%

W internecie często próbujemy się maskować. Chowamy swoją twarz, często się wstydzimy itd. Wszystko po to, by czuć się dobrze w swojej strefie komfortu. Tymczasem pokazanie ludzkiej twarzy pozwala na podniesienie liczby pozyskiwanych Klientów.

Firma Highrise na swojej stronie internetowej posiadała krótką ofertę przedstawioną w tradycyjnej formie tekstu wraz z rysowanymi obrazkami i małymi zdjęciami. Wyglądało to dość chaotycznie (zobacz screen poniżej).

W kolejnych etapach przetestowane zostały dwie kolejne wersje tej oferty. Pierwsza miała formę obszernego tekstu, wzbogaconego minimalną liczbą zdjęć, ale pozbyto się chaosu. Tekst został uporządkowany (wersja po lewej stronie poniższego screena). Wprowadzenie tej wersji spowodowało wzrost liczby osób, które dokonały rejestracji o 37,5%.

W kolejnej fazie jeszcze bardziej zmieniono podstronę oferty (wersja po prawej stronie poniższego screena). Wstawiono tam twarz uśmiechniętej osoby – Klientki, która chwaliła ofertę. Sam tekst oferty został natomiast maksymalnie skrócony. Co się okazało liczba Klientów wzrosła w stosunku do pierwszej wersji aż o 102,5%!

Właściciel strony poszedł krok dalej i połączył wersję ze zdjęciem Klientki oraz długim opisem. Logicznie myśląc, takie połączenie dwóch wersji, które osobno powodowały wzrost sprzedaży powinno zadziałać jeszcze lepiej. Okazało się jednak, że wersja ze zdjęciem i długim tekstem zdobywała o 22,72% mniej Klientów niż wersja z samym zdjęciem.

Właściciel strony testował zdjęcia różnych Klientów, wstawiając je kolejno na stronę z ofertą. Zmiany w liczbie pozyskanych Klientów były minimalne (na poziomie od -3,38% do +4,78%).

Jaki z tego morał? Nie zostawiaj strony tak, jak została stworzona kilka miesięcy czy (jeszcze gorzej) kilka lat temu. Cały czas nad nią pracuj. Testuj i udoskonalaj. Przede wszystkim nie bój się wstawiać zdjęć (zacznij od swoich) na stronę firmową. One Ciebie uwiarygadniają!

Tą wskazówkę zastosowałem także na tym blogu. W bocznej kolumnie widzisz moje zdjęcie. Dodatkowo, w momencie kiedy pobierzesz mojego ebooka (jeśli jeszcze go nie masz, to kliknij poniżej, aby go pobrać), widzisz moje zdjęcie z podziękowaniem za zaufanie i pobranie pliku.

Tutaj pobierzesz plik

EBOOK: GDZIE SĄ MOI KLIENCI? [PDF]

2. Banery i slajdery – wzrost o 43%

Moda na tzw. slajdery czyli przewijające się zdjęcia na samej górze strony trwa w najlepsze. Niestety w wielu przypadkach miejsce to jest źle wykorzystywane. Pół biedy, jeśli składa się to w całość. Zazwyczaj jednak każdy slajd działa inaczej.

Masz taki animowany slajder na swojej stronie? Może jest to tylko jeden obrazek, ale zajmuje on dużo miejsca? A co by się stało po jego usunięciu? Czy strona straciłaby? Być może na atrakcyjności wizualnej. Natomiast funkcjonalnie może zyskać bardzo dużo.

Przede wszystkim ludzie, którzy wchodzą na różnego rodzaju strony www, pomijają takie banery. Panuje tzw. ślepota banerowa. Zamiast tego. Od razu (od samej góry) pokaż to, na czym zależy Ci najbardziej.

Producent gier – firma Electronic Arts (produkująca między innymi gry The Sims, FIFA), na jednej ze swoich stron pozbyła się górnego banera. Dzięki temu cała treść strony podniosła się do góry. Potencjalny Klient wchodząc na witrynę od razu widział przygotowaną dla niego ofertę. Przycisk zakupu był widoczny już na pierwszy rzut oka, po wejściu na stronę.

Zmiana spowodowała wzrost liczby zamówień o 43,4%. Nawet tak duża firma jak EA, która zarabia miliony dolarów na swoich grach, myśli o tym, jak zwiększyć liczbę Klientów. Dlaczego Ty nie pójdziesz ich drogą?

Ciekawostką jest to, że usunięty baner, który znajdował się na górze, zawierał 20%-owy kod rabatowy. Okazuje się, że dla Klientów cena i możliwy rabat nie były tak ważne, jak produkt, który spełniał ich wymagania.

Jak być może wiesz, wchodząc na stronę główną tego bloga, również nie widzisz tam dużego banera ani slajdera. Od razu widzisz natomiast listę konkretnych artykułów, jakie dla Ciebie przygotowałem.

3. Zmiana tekstu – wzrost o 93%

Podczas tworzenia firmowej strony skupiamy się najczęściej na jej ładnym wyglądzie. To grafika ma przykuwać uwagę. Ładujemy więc piękne zdjęcia a nawet filmy. A teksty zazwyczaj spychane są na boczny tor.

Natomiast właśnie to, co masz do przekazania swoim potencjalnym Klientom spełnia największą rolę. Nie musisz przesadnie dbać o wygląd swojej strony. Jeśli będzie ona dziełem sztuki grafika i będzie wyglądała pięknie, ale Klienci nie będą mogli się na niej odnaleźć, to wyrzucasz tylko pieniądze w błoto.

Strona powinna być oczywiście schludna. Ale zadbaj też o to, co masz do przekazania. Często zmiana tylko jednego tekstu, jednego tytułu może mieć ogromne znaczenie. Już sam tytuł decyduje o tym, czy ktoś w ogóle zapozna się z Twoją ofertą czy nie.

Firma L`axelle zmieniła tekst na stronie z ofertą (screen powyżej). Zamiast tekstu, który nastawiony był na cechy produktu związane z komfortem Klienta, wstawiony został tekst nastawiony na działanie. Zamiast wyrażeń typu „Poczuj się komfortowo”, użyto „Miej wszystko pod kontrolą”.

Dzięki temu osoby wchodzące na tą stronę równie chętnie dokonywali działania, czyli kupowali produkt. Prosty zabieg, a liczba zakupów wzrosła o 93%!

Widzisz tą różnicę? Poczuj ją we własnej kieszeni!

Powyżej wymieniłem tylko 3 pomysły. Ich wdrożenie zajmie Ci mniej niż godzinę. Ale skąd masz wiedzieć, czy akurat ta wersja strony, którą masz obecnie nie działa najlepiej i wprowadzone zmiany tylko pogorszą rezultat? Jeśli nie sprawdzisz, to się nie dowiesz :) Prawda jednak jest taka, że zawsze można coś zmienić na lepsze. Skoro duże firmy to robią, to Ty, jeśli chcesz przejmować ich Klientów, musisz również to zrobić.

Te 3 pomysły to jednak dopiero wierzchołek góry lodowej. Takich zmian, jakie możesz wprowadzić na swojej firmowej witrynie jest dużo więcej.

O tym, jak krok po kroku wprowadzić tego rodzaju zmiany na Twojej witrynie internetowej, a także o tym, jak od początku do końca zaplanować zmiany na Twojej (być może już istniejącej) stronie internetowej i w większości przypadków bardzo małym kosztem uzyskać ogromne zmiany w przychodach, opowiadam w swoim kursie internetowym pt. „Strona internetowa, która zdobywa Klientów”.

Klikając w przycisk poniżej możesz dokonać jego zakupu. Do końca sprzedaży zostało już niewiele czasu.

Jeśli natomiast masz jakiekolwiek pytania odnośnie tej oferty, a nie chcesz pisać maili, to wyślij SMS o treści PYTANIA na numer 664 024 559. Chętnie Tobie na nie odpowiem!

Jak przyciągnąć Klientów w czasie świąt?

Co roku to samo! Duże sieci, markety i centra handlowe wytaczają najcięższe działa. Wszędzie mnóstwo ludzi, robiących zakupy i kupujących świąteczne prezenty. Cudowna atmosfera, muzyka i światła.

Ty natomiast zastanawiasz się, jak odkroić kawałek tego świątecznego tortu zakupowego i cieszyć się z wielu Klientów w tym okresie.

Jeśli w tym roku chcesz podjąć rękawicę i zawalczyć o swoją firmę, to zapoznaj się z ebookiem "Magia Świątecznego Marketingu", który dostępny jest także w formie nagrań video.

PRZEJDŹ NA STRONĘ "MAGII"

 

#mała firma  #rozwój  #reklama  #klienci  #strona internetowa  

Mam dla Ciebie coś jeszcze :)

Już teraz dołącz do nowego darmowego szkolenia i pobierz ebooka "Jak przestać uganiać się za Klientami i sprawić, by przychodzili do Ciebie sami".

 
Dostęp jest za darmo. Podaj tylko swój adres email:

Paweł Kępa

 

Copyright © Mała Wiejska Firma. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.