12 pomysłów na targetowanie reklam na Facebooku, o których nie masz pojęcia

12 pomysłów na targetowanie reklam na Facebooku, o których nie masz pojęcia

Dodano 04 maja 2017

Facebook to w chwili obecnej około 1,5 miliarda aktywnych użytkowników na całym świecie i 15 milionów tylko w Polsce. Jest więc w czym wybierać. Każda firma i każdy produkt znajdzie tu swojego odbiorcę.

Bardzo często słyszymy jednak, że reklamy na Facebooku nie działają a lajki nie sprzedają itd. To też prawda. Wszystko jednak zależy od tego czy reklama została poprawnie skonfigurowana. Jeśli Twoja oferta jest niepowtarzalna i nikt nie powinien się jej oprzeć to wszystko teraz w reklamie, a konkretnie w grupie docelowej, jaką wybierzesz.

Facebook daje w tym miejscu ogromną moc możliwości. Większość jednak poprzestaje na następującej kombinacji: miejscowość, wiek, płeć i pokazuje swoją reklamę wszystkim jak leci. np. kobietom z Poznania w wieku 40-50 lat. Czasami zdarza się dodać kilka pozycji do zainteresowań, jakimi powinna charakteryzować się grupa docelowa.

To dobre na początek, ale Facebook posiada znacznie więcej informacji o swoich użytkownikach. Wykorzystajmy je maksymalnie!

Przede wszystkim unikamy przycisku PROMUJ POST, który znajduje się pod każdym wpisie na fanpageu. Do swojej pracy wykorzystamy narzędzia, które dostarcza nam sam Facebook. Pierwsze z nich to Audience Insights, w którym możemy znaleźć bardzo dużo informacji o użytkownikach tego portalu. Drugie narzędzie to Power Editor, w którym ustawia się poszczególne reklamy.

Przechodzimy zatem do konkretów. Poniżej przedstawię Ci sposoby na dotarcie do 12 różnych grup docelowych, w zależności od rodzaju biznesu, jaki prowadzisz.

1. Młode pokolenie (milenialsi)

Tutaj sprawa jest prosta – w polu zainteresowań mamy już gotową opcję o nazwie Pokolenie → Milenialsi (zobacz screen poniżej). W podobny sposób możesz także targetować osoby z tzw. Pokolenia X, czyli osoby urodzone w latach 1961 – 1981. Podobne dane możesz uzyskać wybierając po prostu osoby z odpowiedniej grupy wiekowej.

Do tej grupy warto skierować reklamy z zakresu: ubrania / moda, gadżety, gry, itp.

2. Zbliżająca się rocznica

Facebook posiada także informacje o zbliżających się rocznicach ślubu swoich użytkowników. Możesz dotrzeć ze swoją reklamą do mężczyzn, którzy w ciągu następnych 30 dni będą obchodzić rocznicę i pokazać im reklamę z prezentem dla swoich żon. I odwrotnie – reklamę skierowaną do kobiet z propozycjami prezentów dla ich mężów. W polu kryteriów wpisz słowo rocznica, a uzyskasz podpowiedzi z informacjami o osobach, które mają rocznicę w ciągu tego miesiąca lub następnego (zobacz screen poniżej).

Do tej grupy warto skierować reklamy z zakresu: kartki z życzeniami, eventy, uroczystości, restauracje, rekreacje.

3. Przyjaciele osób, obchodzących urodziny

Podobnie jak powyżej - możemy też dotrzeć do znajomych osób, które w najbliższym czasie obchodzą urodziny. Dzięki temu zaproponujemy im zakup odpowiedniego prezentu z tej okazji. W polu opcji targetowania wchodzimy w Dane demograficzne → wydarzenia z życia → znajomi (zobacz screen poniżej).

Do tej grupy warto skierować reklamy z zakresu: kartki z życzeniami, sklepy z prezentami, eventy itd.

4. Kochający technologię

W pole opcji targetowania wpisz: Technology early adopters. W zamian otrzymasz informacje o osobach, które skłonne są do zakupu nowego produktu elektronicznego wchodzącego dopiero na rynek.

Do tej grupy warto skierować reklamy z zakresu: SaaS, nowoczesne technologie, DIY, itp.

5. Miejsce zamieszkania

Dzięki informacjom, jakie oferuje nam Facebook możemy również dotrzeć do osób, które wynajmują mieszkania jak i do tych, którzy mieszkają w domach. W polu opcji wystarczy wybrać Demografia → Dom → Skład gospodarstwa domowego (zobacz screen poniżej).

Do tej grupy warto skierować reklamy z zakresu: wyposażenia domu, urządzeniach kuchennych, meblach, usługach sprzątających, kredytach, itp.

6. Właściciele małych firm

Warto zatrzymać się przy tym punkcie. Usługi i produkty dla firm to dość obszerna grupa odbiorców. W opcjach targetowania wystarczy odszukać osoby, posiadające cechę: Właściciele małych firm i jednocześnie: Administratorzy stron Facebooka. Dzięki temu drugiemu warunkowi docieramy do osób, które zdają sobie sprawę z obecności w internecie – ich firma posiada już wizytówkę na Facebooku w postaci fanpagea.

Do tej grupy warto skierować reklamy z zakresu: kredyty, ubezpieczenia, hosting, agencje reklamowe, itp.

7. Osoby, które znalazły nową pracę

W polu opcji targetowania wpisujemy po prostu: Nowa praca.

Do tej grupy warto skierować reklamy z zakresu: ubrania, moda, platformy e-learningowe.

8. Osoby w związku

W opcjach targetowania wybieramy: Dane demograficzne → Wydarzenia z życia (zobacz screen poniżej). W odpowiedzi otrzymamy kilka przydatnych grup docelowych. Możemy tutaj dotrzeć do osób, które są w nowym związku, jak i do tych, które niedawno się zaręczyły oraz do osób, które są krótko po ślubie.

Do tej grupy warto skierować reklamy z zakresu: eventy i wydarzenia, usługi ślubne, prezenty, restauracje, itp.

9. Osoby, które tworzą wydarzenia na Facebooku

Do tej grupy dotrzemy z opcji targetowania poprzez wybranie opcji: Zachowania → Aktywność cyfrowa → Organizatorzy wydarzeń (zobacz screen poniżej).

Do tej grupy warto skierować reklamy z zakresu: katering, dekoracje, rozrywka, itp.

10. Osoby, które podróżują

Możesz dotrzeć do osób, które właśnie wróciły z podróży. Jeśli zajmujesz się drukiem albumów ze zdjęciami, to ta grupa na pewno Cię zainteresuje. Docieramy do nich poprzez wybranie opcji: Zachowania → Podróże. Możemy dotrzeć ze swoją reklamą do osób, które podróżują do pracy, tych którzy podróżują za granicę jak i tych, którzy właśnie wrócili z wycieczki.

Do tej grupy warto skierować reklamy z zakresu: agencje turystyczne, wydruk albumów i zdjęć, linie lotnicze, itp.

11. Rodzice

To bardzo szeroka grupa odbiorców, do której możemy skierować reklamę bardzo wielu produktów. Począwszy od akcesoriów dla niemowląt aż po korepetycje dla rodziców młodzieży. Z opcji targetowania reklam wybierz: Dane demograficzne → Rodzice → Wszyscy rodzice.

Do tej grupy warto skierować reklamy z zakresu: przychodnie lekarskie, szkoły, uczelnie, ubezpieczenia, itp.

12. Znajomi osób, które lubią Twój fanpage

Łatwiej dotrzeć ze swoją reklamą do znajomych osób, które już lubią Twój fanpage. Kiedy tego typu reklama wyświetli się na Facebooku, jej odbiorca od razu widzi, że jego znajomi również ją polubili. Do tych osób docieramy poprzez wybór z menu Połączenia: Strony na Facebooku → Znajomi osób, które polubiły Twoją stronę.

Do tej grupy warto skierować reklamy z zakresu: właściciele innych stron, właściciele firm, itp.

Zaawansowane kombinacje

Powyżej znajduje się tylko kilkanaście przykładów tego, jak dotrzeć ze swoją reklamą do wybranych osób. Korzystając z Power Editora znajdziesz jeszcze więcej informacji o wybranej grupie docelowej. Warto na początek stworzyć sobie profil klienta idealnego (przeczytasz o tym TUTAJ). Dzięki temu łatwiej będzie stworzyć odpowiednie powiązania.

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że możesz stworzyć nieco bardziej zaawansowane kombinacje. Na przykład możesz dotrzeć ze swoją reklamę do osób, które jednocześnie są rodzicami i podróżują, albo są rodzicami i nie podróżują. Teraz nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić Cię do stworzenia swojej pierwszej reklamy na Facebooku. A jeśli ten krok masz już za sobą, to zastanów się jak możesz ulepszyć jej odbiór przez swoich przyszłych Klientów. Jeśli będziesz mieć z tym problemy – napisz do mnie :)

Facebook to tylko jedno z miejsc, gdzie możesz pokazywać swoje reklamy. Jeśli chcesz poznać więcej sposobów na to jak zdobywać Klientów, prowadząc własną małą firmę, to zachęcam Cię do pobrania poniższego ebooka.

Przeczytaj także:

 

Zdjęcie: Pixabay

Jak przyciągnąć Klientów w czasie świąt?

Co roku to samo! Duże sieci, markety i centra handlowe wytaczają najcięższe działa. Wszędzie mnóstwo ludzi, robiących zakupy i kupujących świąteczne prezenty. Cudowna atmosfera, muzyka i światła.

Ty natomiast zastanawiasz się, jak odkroić kawałek tego świątecznego tortu zakupowego i cieszyć się z wielu Klientów w tym okresie.

Jeśli w tym roku chcesz podjąć rękawicę i zawalczyć o swoją firmę, to zapoznaj się z ebookiem "Magia Świątecznego Marketingu", który dostępny jest także w formie nagrań video.

PRZEJDŹ NA STRONĘ "MAGII"

 

#reklama  #facebook  #targetowanie  #klient idealny  #persona  #profil klienta  

Mam dla Ciebie coś jeszcze :)

Już teraz dołącz do nowego darmowego szkolenia i pobierz ebooka "Jak przestać uganiać się za Klientami i sprawić, by przychodzili do Ciebie sami".

 
Dostęp jest za darmo. Podaj tylko swój adres email:

Paweł Kępa

 

Copyright © Mała Wiejska Firma. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.