Jaki jest klucz do sukcesu małej firmy i Wyzwanie 90 dni

Jaki jest klucz do sukcesu małej firmy i Wyzwanie 90 dni

Dodano 11 maja 2017

Zacznę od pytania. Jak wyglądają działania reklamowe w Twojej firmie? Czy jest to coś zaplanowanego? Czy są wykonane założenia i harmonogram? I czy wszyscy się tego planu trzymają? Czy może marketing wygląda na zasadzie: Dzisiaj napiszę jakiegoś posta na Facebooku, albo wrzucę jakieś zdjęcie... Tylko co ja mam tam wrzucić?

Niestety w większości polskich firm króluje to drugie podejście. O ile w ogóle firma się reklamuje. A nie oszukujmy się w dzisiejszych czasach jest to potrzebne. Co by nie mówić... Wielokrotnie spotykałem się z argumentacją: „Ja reklamy nie potrzebuję – mam wystarczająco dużo Klientów”. Po czym minęło kilka miesięcy i firma upadała. Oczywiście powodem był brak Klientów, a konkretnie brak reklamy, z której dowiedzieliby się o firmie.

Klucz do sukcesu

Jaki jest więc tytułowy klucz do sukcesu Twojej firmy? Odpowiedź brzmi: regularne i zaplanowane działania reklamowe. To jednak tylko jedno z działań, które ma wpływ na sukces. Swoją firmę prowadzę już prawie sześć lat. Zgrzeszyłbym, gdybym powiedział że zawsze się reklamowałem i wszystko robiłem super... Tak nie było. Uczyłem i nadal uczę się na własnych błędach. Na szczęście w końcu zacząłem słuchać też innych – bardziej doświadczonych.

Chciałbym się w tym miejscu zrekompensować i podzielić się z Tobą błędami, które popełniłem. Ucz się na moich błędach. Spójrz na tego bloga – w chwili obecnej, po dwóch miesiącach od startu, ma on więcej odwiedzin niż moja strona firmowa (która działa sześć lat). Dlaczego? Bo uczę się na błędach, rozwiązuję je i wykorzystuję kolejną szansę, jaką otrzymałem.

Wyzwanie

Ale do rzeczy. REGULARNOŚĆ. Żeby nie być gołosłownym - postawiłem sobie wyzwanie. Od dnia dzisiejszego, czyli 11 maja 2017, przez najbliższe 90 dni, czyli do 8 sierpnia 2017, codziennie będę publikował nowy, wartościowy materiał na tym blogu. Zazwyczaj będzie to artykuł pisany. Może się jednak zdarzyć, że będzie to materiał w postaci video.

Chciałbym Tobie pokazać, że regularną pracą można osiągnąć sukces. Nie ma czegoś takiego, jak złote zaklęcie, magiczny sposób, który spowoduje, że Klienci nagle zaczną się pojawiać w dużych ilościach. Lekarstwem na wszystko jest ciężka, ale mądra praca. Z naciskiem na mądra. Co jakiś czas będę publikował statystyki, na temat tego, co się zmienia. Poniżej znajdują się statystyki startowe – na dzień dzisiejszy.

Dlaczego piszę o tym wszystkim? Dlatego, że taka publiczna deklaracja zmusi mnie do regularnych działań. Skoro się do czegoś przed Tobą zobowiązuję publicznie, to będzie mi bardzo zależało, aby dopiąć swego. Będzie to bardzo trudne, zważywszy na to, że swoim wyzwaniem zahaczę o okres wakacyjny. Tak czy inaczej chcę podjąć to wyzwanie.

Skąd zaczynam?

Tak jak obiecałem powyżej, zamieszczam tutaj garść statystyk, odnośnie bloga. Są to statystyki na dzień dzisiejszy, czyli 11 maja 2017.

  • Liczba fanów na Facebook: 119
  • Liczba odbiorców newslettera: 73
  • Liczba artykułów na blogu: 19
  • Liczba unikalnych użytkowników w minionych 30 dniach: 718
  • Liczba odsłon bloga w minionych 30 dniach: 1450

Wyzywam Ciebie!

Zachęcam również Ciebie do podjęcia wyzwania 90 dni! Możemy wymieniać się doświadczeniami w jego trakcie. Na pewno będziemy się w nim wzajemnie wspierać. Jeśli chcesz dołączyć, to napisz do mnie maila (szczegóły znajdziesz w zakładce Kontakt) lub pozostaw ślad w komentarzach poniżej albo na facebookowym profilu Małej Wiejskiej Firmy.

Przeczytaj także:

 

Zdjęcie: Pixabay

 

Mam dla Ciebie coś jeszcze :)

Już teraz dołącz do nowego darmowego szkolenia i pobierz ebooka "Jak przestać uganiać się za Klientami i sprawić, by przychodzili do Ciebie sami".

 
Dostęp jest za darmo. Podaj tylko swój adres email:

Paweł Kępa

   

Copyright © Mała Wiejska Firma. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.