Reklama na Instagramie – jak ją stworzyć krok po kroku

Reklama na Instagramie – jak ją stworzyć krok po kroku

Dodano 18 września 2018

W pierwszym odcinku swojego podcastu rozmawiałem z Moniką Konefał m.in. o tym, w jaki sposób budować społeczności na różnych social media. Monika mówiła o tym, że mocno poleca promowanie się na Instagramie, bo to u niej dobrze działa. W tym artykule opowiem więc o reklamie na Instagramie i jak ją stworzyć krok po kroku.

Cały odcinek podcastu znajdziesz pod TYM linkiem. Gorąco zachęcam Cię do jego wysłuchania, bo poruszyliśmy tam bardzo dużo interesujących spraw, które na pewno możesz wykorzystać też u siebie.

No ale przejdę już do sedna tego artykułu, czyli reklamowania się i promowania na Instagramie. Opowiem, w jaki sposób wykupić tam sobie reklamę i jak ją stworzyć po kolei.

Tworzenie reklamy na Instagramie - wersja video

Poniżej znajdziesz opis tekstowy całej procedury tworzenia reklamy na Instagramie, wzbogacony licznymi obrazkami. Jeśli jednak wolisz oglądać, to przygotowałem też wersję video całej instrukcji, którą obejrzysz poniżej.

Połączenie konta Facebook z Instagramem

To krok opcjonalny, bo i bez tego Twoja reklama też będzie działać. Nie musisz nawet posiadać konta na Instagramie (to na FB jest konieczne). Natomiast w dłuższej perspektywie warto konto na Instagramie posiadać i połączyć je z tym na Facebooku. Bardzo to ułatwia kolejne prace.

Na początek wejdź na swój fanpejdź na FB i kliknij przycisk „ustawienia” (zaznaczone na czerwono na screenie poniżej).

W kolejnym kroku, w lewym menu ustawień, kliknij w pozycję „Instagram” (screen poniżej).

A następnie przycisk „zaloguj się” (screen poniżej).

Na ekranie pojawi się okno logowania, takie jak na screenie poniżej. Użyj tu swoich danych logowania do Instagrama.

Po poprawnym zalogowaniu Twoje konta będą już połączone. Zobaczysz wtedy na ekranie dane Twojego profilu zaciągnięte właśnie z Instagrama i możesz nimi zarządzać teraz także z poziomu Facebooka.

Pierwszy (opcjonalny) krok jest już za Tobą. Przechodzimy do konkretów czyli do stworzenia reklamy na Instagramie.

Jak wykupić reklamę na Instagramie – krok 1

Aby wykupić reklamę na Instagramie, należy skorzystać z menadżera reklam na Facebooku. Wchodząc na stronę główną FB, pozycję o nazwie „menedżer reklam” widzisz w lewym menu (zaznaczone na screenie poniżej).

Możesz też wejść do menadżera reklam, wpisując w przeglądarce adres https://www.facebook.com/ads/manager

Reklama na Instagramie – krok 2

Kiedy jesteś już w menadżerze reklam, upewnij się, że znajdujesz się na zakładce o nazwie „kampanie” (zaznaczone na screenie poniżej).

Należy zacząć właśnie od tego miejsca. Następnie klikam zielony przycisk „utwórz”.

Zazwyczaj kreator tworzenia reklam uruchamia się domyślnie, tak jak na screenie poniżej. Ja jednak nie przepadam za tym ekranem. Aby przełączyć widok, klikam na przycisk „przełącz na szybkie tworzenie” (zaznaczony na screenie). Dalsze etapy tworzenia reklamy pokażę Ci właśnie na ekranach szybkiego tworzenia.

Szybkie tworzenie wygląda tak, jak na screenie poniżej. Uzupełniam tu kolejne pola:

  • Nazwa kampanii – moja indywidualna nazwa; wpisałem tu „MWF – insta – ruch”, co oznacza MWF (Mała Wiejska Firma, czyli nazwa mojego fanpejdża), insta (bo to reklama kierowana na Instagrama), ruch (bo zależy mi na tym, aby osoby widzące reklamę klikały w nią i wchodziły przez to na moją stronę, generując ruch); nazwa kampanii (i później wszystkie inne nazwy) ma Ci pomóc połapać się w Twoich reklamach, w przypadku gdy będzie ich więcej.
  • Typ zakup – zostawiam aukcja (to jedyna możliwa opcja), czyli będę się licytować z innymi reklamodawcami o miejsce wyświetlenia reklamy.
  • Cel kampanii – wybieram ruch (jak już wspomniałem wyżej chodzi mi o generowanie ruchu na stronie www); dopiero w kolejnych reklamach będę nastawiał się na generowanie sprzedaży; jeśli chcesz przeczytać o tym więcej, zajrzyj do serii artykułów na blogu, rozpoczynając od tekstu pt.: „Reklamy na Facebooku – zobacz jak to robię – tydzień 1”.
  • Test porównawczy – wyłączam przy pierwszej reklamie.
  • Optymalizacja budżetu – wyłączam przy pierwszej reklamie.
  • Pomijam w tym momencie tworzenie zestawu reklam i reklamy.

 

Całość wygląda u mnie jak na screenie powyżej. Na sam koniec klikam niebieski przycisk „zapisz jako wersję roboczą”.

Widzę teraz na ekranie podsumowanie utworzonej kampanii, więc mogę kliknąć zielony przycisk „opublikuj”.

Tworzenie reklamy na Instagramie – krok 3

Kolejny krok to stworzenie tzw. zestawu reklam. W menedżerze reklam wybieram więc zakładkę o nazwie „zestawy reklam” a następnie klikam zielony przycisk „utwórz”

W formularzu, który widzę, wybieram najpierw nazwę kampanii, którą przed chwilą utworzyłem a następnie wpisuję nazwę zestawu reklam, który właśnie tworzę. U mnie ta nazwa to „MWF - insta - ruch - właściciele firm”, co oznacza kolejno:

  • MWF – Mała Wiejska Firma, czyli nazwa mojego fanpejdża
  • insta – kieruję swoją reklamę na Instagrama
  • ruch – bo chcę wygenerować ruch na swojej stronie przez kliknięcia w reklamę
  • właściciele firm – to moja grupa docelowa, do której chcę wyemitować reklamę.

 

Na koniec klikam niebieski przycisk „zapisz jako wersję roboczą”. Całość wygląda u mnie jak na screenie poniżej.

Widzę teraz podsumowanie i szczegóły utworzonego zestawu reklam.

Po pierwsze mogę tu ustawić budżet swojej reklamy i termin jej emisji. Zaczynam od stawki 5 zł dziennie (tutaj przeczytasz dlaczego stosuję taki model) oraz ustawiam czas emisji np. na 7 dni (screen poniżej).

W kolejnej części formularza wybieram grupę docelową, do której chcę wyemitować swoją reklamę. Podczas tworzenia pierwszej reklamy nie tworzę tu zbyt wielu ograniczeń jeśli chodzi o targetowanie. Dzięki temu po emisji reklamy mogę wyciągnąć wnioski, np. która płeć lub grupa wiekowa lepiej reagowała na reklamę.

Uzupełniam więc kolejne pola następująco:

  • Lokalizacja – wybieram wszystkie osoby w lokalizacji „Polska” - bo to kraj, na terenie którego działam.
  • Wiek – pozostawiam cały zakres, czyli 18-65 lat; czasami mogę mieć błędne przekonanie, że moimi odbiorcami są osoby w wieku 25-35 lat; wolę to przetestować na wszystkich i sprawdzić jak jest naprawdę.
  • Płeć – pozostawiam wszyscy – z takiego samego powodu jak wiek.
  • Języki – tutaj wpisuję język polski; moja reklama będzie w języku polskim a na terenie Polski mogą przecież mieszkać też imigranci.
  • Szczegółowe opcje targetowania – tutaj wybieram moją grupę docelową, czyli właścicieli małych firm.

 

Cały powyższy etap wygląda u mnie, jak na screenie poniżej.

Kolejny etap będzie jednym z ważniejszych. W dalszej części ustawiam umiejscowienie swojej reklamy. Zaznaczam więc opcję ręcznej edycji tego umiejscowienia (screen poniżej).

Wyłączam tu wszystkie platformy, zostawiając tylko aktualności na Instagramie. To tam ma się wyświetlać moja reklama (screen poniżej).

Teraz klikam zielony przycisk „opublikuj”, w prawym dolnym narożniku ekranu i gotowe. Zestaw reklam został utworzony.

Jak zrobić reklamę na Instagramie – krok 4

Ostatni krok do zrobienia reklamy na Instagramie to stworzenie samej kreacji reklamowej, która wyświetli się odbiorcom.

W menadżerze reklam wybieram w pierwszej kolejności zakładkę „reklamy” a następnie klikam zielony przycisk „utwórz” (screen poniżej).

W formularzu tworzenia reklamy, jaki mi się pokazał, wybieram najpierw stworzoną przed chwilą kampanię oraz zestaw reklam. Nadaję też nazwę reklamie, którą właśnie tworzę. U mnie ta nazwa to „MWF - insta - ruch - właściciele firm - reklama v1”. Wszystko jak poprzednio w nazwie kampanii i zestawu reklam. Na końcu dopisuję tylko nazwę swojej reklamy – u mnie jest to po prostu „reklama v1”, czyli pierwsza wersja reklamy.

Całość wygląda jak na screenie poniżej.

Klikam na niebieski przycisk w prawym dolnym rogu formularza i zapisuję.

Widzę teraz ekran szczegółów reklamy. Po pierwsze upewniam się w sekcji „tożsamość”, że jest tam wybrana nazwa fanpejdża, który chcę reklamować, a poniżej czy jest zaznaczone odpowiednie konto na Instagramie, które wcześniej połączyłem z fanpejdżem. Jeśli nie masz tych kont połączonych (krok 1) to w tym miejscu nie wyświetli się opcja wyboru konta na Instagramie.

Kolejny krok to stworzenie posta reklamowego na Instagramie. Masz tutaj do wyboru dwie opcje (screen poniżej): utworzyć reklamę lub użyć istniejącego posta.

Jeśli masz już na swoim końce na Instagramie wrzucony post ze zdjęciem, który chcesz reklamować, to wybierz opcję numer 2. Zobaczysz wtedy listę postów zaciągniętą z Twojego Instagrama. Możesz wybrać jeden z tych postów i gotowe. Nie musisz robić nic więcej i możesz już opublikować reklamę.

Ja jednak pokażę Ci teraz jak stworzyć taką reklamę jeśli nie masz jeszcze posta, który chcesz reklamować.

W tym celu pozostaw zaznaczoną opcję „utwórz reklamę”. Możesz stworzyć 3 rodzaje reklamy: reklama z obrazem lub filmem, karuzela lub kolekcja (screen powyżej). Ja na pierwszy ogień wybieram najzwyklejszą reklamę z jednym zdjęciem i tekstem, czyli najbardziej popularny rodzaj postów, jakie pokazują się na Instagramie.

Następne zadanie na drodze do utworzenia reklamy na Instagramie to wybór zdjęcia. Instagram kojarzy się ze zdjęciami kwadratowymi, takie więc najlepiej przygotować. Najlepiej też gdyby nie miało ono napisów. Dlaczego? A gdy korzystasz z Instagrama widzisz, żeby tam były napisy nałożone na zdjęcia? Chodzi o to, by wszystko wyglądało jak najbardziej naturalnie, aby odbiorcy zwrócili w ogóle uwagę na Twoje zdjęcie.

Klikam więc przycisk „wybierz obraz” (screen poniżej) i ładuję obrazek, który zapisałem na pulpicie. Możesz też skorzystać z obrazków z banków zdjęć (za darmo) lub tych, które wcześniej zostały przez Ciebie wrzucone do menadżera reklam albo na profile Instagram lub fanpejdż.

Więcej o tym, w jaki sposób dobierać zdjęcia do swojego profilu na Instagramie oraz o tym, na co jeszcze zwracać uwagę, aby zdobyć uwagę odbiorców w tym social media, napisałem w ebooku pt.: "Ty i Twoja firma na Instagramie". Możesz kliknąć w ten tytuł, aby zapoznać się z jego ofertą.

Przewijam formularz tworzenia reklamy w dół i mam tam jeszcze 3 pola do uzupełnienia (screen poniżej).

Są to kolejno:

  • Tekst – czyli treść, która pojawi się pod zdjęciem reklamowym
  • Adres URL – czyli adres, na który zostanie przeniesiona każda osoba, która kliknie w reklamę.
  • Wezwanie do działania – napis, który zostanie umieszczony na przycisku pod zdjęciem. Do wyboru masz kilkanaście napisów. Używaj ich w zależności od tego, jaki jest cel Twojej kampanii. U mnie jest to ruch, więc chcę aby każdy kto kliknie w reklamę dowiedział się więcej (już na mojej stronie) na temat tego, co znalazło się w zajawce, czyli w tekście reklamy.

 

Gotowe! Twoja reklama na Instagramie została stworzona. Po prawej stronie ekranu widzisz jej podgląd. U mnie wygląda to, jak na screenie poniżej.

Klikam jeszcze zielony przycisk „opublikuj” w prawym dolnym narożniku ekranu i to wszystko :) Czekam jeszcze na akceptację administratora FB. Ale jeśli nie naruszasz swoją reklamą regulaminu to jest to jedynie formalność.

Twój ruch!

Mam nadzieję, że wszystko przebiegło bez problemu i reklama została przez Ciebie stworzona. Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania na ten temat, to napisz śmiało, np. w komentarzu poniżej.

A jeśli artykuł Ci się podobał, daj do niego link swoim znajomym, zostawiając informację w postaci udostępnienia na Facebooku, Instagramie lub w dowolny inny sposób :) Niech przyda się to komuś jeszcze!

Przeczytaj także:

 

Zdjęcie: Pixabay

 

Mam dla Ciebie coś jeszcze :)

Już teraz dołącz do nowego darmowego szkolenia i pobierz ebooka "Jak przestać uganiać się za Klientami i sprawić, by przychodzili do Ciebie sami".

 
Dostęp jest za darmo. Podaj tylko swój adres email:

Paweł Kępa

   

Copyright © Mała Wiejska Firma. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.