Twoja firma nigdy nie zarobi, jeśli nie poprawisz tych dwóch rzeczy

Twoja firma nigdy nie zarobi, jeśli nie poprawisz tych dwóch rzeczy

Dodano 25 czerwca 2017

W tym artykule chciałbym się z Tobą podzielić zaledwie dwoma prostymi rzeczami, które powodują, że nie zarabiasz w swojej firmie tyle, ile chcesz. Co najlepsze – jest to dość łatwe do zrobienia. Nie potrzebujesz żadnych dodatkowych zdolności, których wyuczenie trwało było 5 lat. Dzięki dzisiejszym możliwościom, możesz to zrobić zaledwie w ciągu kilku minut.

Jest jednak bardzo poważna bariera, przez którą większość przedsiębiorców nie potrafi przeszkoczyć. A tą barierą jest ich psychika. Blokada, jaka została nałożona na ich sposób myślenia i której nie potrafią zdjąć. Nie wiem jak Ty, ale ja też tkwiłem w każdej z tych pułapek przez pewien czas. Na szczęście w porę udało mi się z nich wydostać. Co to takiego i jakie są te dwie rzeczy? Już wyjaśniam.

Jak już wspomniałem większość małych firm ma problem z tymi dwoma rzeczami. Myślę jednak, że każda z nich, po pozbyciu się swoich blokad mogłaby ruszyć dość szybko z miejsca, w którym tkwi.

Problem 1: Brak inwestycji

Brak inwestycji to zdecydowany numer jeden. Powód, z którym większość firm sobie nie radzi i jest to również bezpośrednia przyczyna ich upadku. Ale przyczyną braku inwestycji zazwyczaj jest brak takiej możliwości. Startujący przedsiębiorczości zazwyczajnie posiadają odpowiednich środków. Najczęściej liczą na różnego rodzaju pożyczki i dofinansowania, które wystarczają na bardzo krótki czas i na pokrycie jedynie podstawowych potrzeb.

Dla jednego z moich Klientów prowadziłem działania reklamowe na Facebooku. Zgodnie z metodą, która opisałem TUTAJ, zaczęliśmy od wydawania 5 zł dziennie na reklamę w tym portalu. To bardzo niska stawka, ale przynosiła efekty. W związku z tym postanowiliśmy podnosić budżet. Najpierw do 10 zł dziennie, następnie 15, 25, aż do 50 zł dziennie. Reklamy działały i przynosiły do firmy nowych Klientów. Normalne zatem było, że budżet wzrastał i efekty cały czas były takie, jakich oczekiwaliśmy.

Miesięczna kwota wydawana na reklamę wynosiła w tym czasie około 1500 zł. Kiedy Klient się o tym dowiedział, postanowił zaprzestać reklamy. Mimo, że przynosiła ona efekty, pojawiali się kupujący a firma zarabiała. Dlaczego tak się stało? W jego głowie pękła jakaś psychologiczna bariera. Zadawał sobie pytanie „Jak mogę tak dużo wydawać na reklamę?”. Zrezygnował z inwestycji i po pewnym czasie firma mu się prawie zwinęła.

W każdej firmie, zwłaszcza na jej początku bywają okresy, że jest ona pod finansową kreską. Ale jest to zupełnie normalny proces. Musisz cały czas inwestować. I to nie tylko w reklamę, ale w każdą inną rzecz, która tego wymaga. Jeśli do wykonywania swoich usług potrzebujesz specjalistycznego sprzętu, który ułatwi Ci pracę, to musisz go mieć. Jeśli potrzebujesz komputer lub jakiekolwiek oprogramowanie, to musisz w nie zainwestować. Jeśli potrzebujesz lokal na biuro lub sklep, to również musisz go wynająć lub kupić i urządzić a następnie jeszcze utrzymać. Jeśli nie wyrabiasz się ze swoją pracą, to musisz zainwestować w pracownika. Jeśli natomiast nie potrafisz czegoś, to musisz się tego nauczyć. Wtedy inwestujesz w szkolenie, warsztaty albo książki.

Sprawa wygląda tutaj bardzo prosto. Im więcej włożysz, tym więcej później jesteś w stanie wyciągnąć. Nawet jeśli przez pierwsze 3, 6, a nawet 12 miesiecy jesteś na minusie.

Często obserwuję też osoby zarządzające firmami, które nie chcą inwestować w swój wizerunek w sieci. Owszem stworzenie strony internetowej może kosztować kilka tysięcy. Oczywiście stronę można też wykonać samodzielnie. To nie jest nic trudnego.

Właśnie dla takich osób wprowadziłem niedawno usługę stron internetowych dostępnych w abonamencie. Miesięczny koszt takiego abonamentu to jedynie 17 zł. Wyszedłem z ofertą naprzeciw problemowi na rynku. Moja argumentacja jest prosta. Jeśli nie masz zasranych 17 zł miesięcznie, aby zainwestować je w swoją stronę i boisz się tego zrobić, to chyba czas już się pakować i zamykać tą firmę własnoręcznie.

Każda inwestycja powinna się zwrócić. A jeśli tak nie jest, to znaczy że źle inwestujesz. Pamiętaj jednak, aby każdą z nich dokładnie przemyśleć, aby nie okazała się gwoździem do trumny.

Problem 2: Brak działania

Kolejny ogromny błąd, przez który większość firm upada. Nawet jeśli masz wspaniałe inwestycje i olbrzymią wiedzę, a nie podejmujesz działań, to w tym przypadku również przyszedł już czas, aby się pakować.

Nie czekaj z założonymi rękami i nie czekaj w tym czasie na Klientów. Sami nie przyjdą. Musisz podjąć jakieś działania. Jeśli nie umiesz działać i nie masz pieniędzy na inwestycję, to zdobądź jedno i drugie. Idź najpierw do pracy. Zarób jakieś pieniądze, które przeznaczysz na inwestycje w swojej firmie. I przede wszystkim naucz się tam pracować. Tworzyć, sprzedawać, współpracować, negocjować... cokolwiek. A swój biznes zacznij rozwijać po godzinach etatowej pracy.

W swojej firmie też przez cały czas podejmuj działanie. Zawsze jest coś do zrobienia. A jeśli nie masz Klientów, to się o nich postaraj. Uzupełnij swoją stronę internetową. Dodaj pełen profil działalności i opisz szczegółowo sprzedawane produkty oraz usługi. Dodaj też zdjęcia i opisy poszczególnych realizacji. Możesz urozmaicić swoją stronę o referencje swoich Klientów. Zmień sposób nawiązania kontaktu poprzez stronę internetową. Testuj różnego rodzaju rozwiązania.

Oczywiście nie tylko strona internetowa wymaga Twojego działania, ale każde inne zadanie, które pojawia się na horyzoncie.

Podsumowanie

Podsumowując, jeśli będziesz unikać tych dwóch problemów i włożysz w swoje działania całą swoją energię, to gwarantuję Ci, że Twoja firma wręcz wystrzeli w górę. Są to kolejne kluczowe warunki do osiągnięcia sukcesu każdej firmy.

A Ty też masz u siebie te dwa opisane wyżej problemy czy może sobie z nimi radzisz? Może jest jeszcze jakiś inny problem, który powtarza wielu przedsiębiorców a jest on kluczowy w procesie rozwoju ich firm? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach. Możesz również napisać do mnie maila. Odpowiem na każdą wiadomość i na każdy komentarz.

Jeśli natomiast powyższa treść wydaje Ci się wartościowa lub uważasz, że przyda się innym Twoim znajomym, to udostępnij proszę ten artykuł w swoich mediach społecznościowych. Będę za to ogromnie wdzięczny :)

Przeczytaj także:

 

Zdjęcie: Pixabay

 

Mam dla Ciebie coś jeszcze :)

Już teraz dołącz do nowego darmowego szkolenia i pobierz ebooka "Jak przestać uganiać się za Klientami i sprawić, by przychodzili do Ciebie sami".

 
Dostęp jest za darmo. Podaj tylko swój adres email:

Paweł Kępa

   

Copyright © Mała Wiejska Firma. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.